![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
starta eget på deltid
hejsan!
Först måste jag bara säga grattis till era nya företag. Jag tycker det är modigt av er att ta det steget. Själv är jag i planeringstadiet att starta en egen liten butik på deltid. Jag är sjukpensionär efter en trafikolycka men tänker inte bara vara hemma resten av mitt liv. En del tycker jag är orealistisk med tanke på att smärtorna däckar mig tidvis, nu senast låg jag i re dagar platt på rygg utan att kunn röra mig åt något håll. Jag har även två barn varav yngsta är 9 månader så att jag har det jag gör egentligen. Om inte svärmor hade funnits och ställt upp så hade jag inte kunnat vare sig skaffa barn eller haft starta eget drömmar. Min man är egen företagare så jag vet vad jag ger mig in på. Det som gör att jag tvekar är att jag kommer att bli utan skyddsnät: Kommer inte att kunna ta ut en så stor lön så att jag får sjukpenning eller pension den dagen jag behöver det. Och blir jag sämre och får ännu mer värk blir kassan skral. Vad tycker ni? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.