![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ngn som använt Panduros mellanlägg med aluminium?
Jag skickade efter en rejäl bit för ett tag sedan, när jag häromdagen skulle prova hur pass bra det isolerade värmen (det står i katalogen att det ska vara lämpligt till pannlappar) så insåg jag att det klarar knappt ngn värme alls utan det silvegrå sk aluminiumet smälter bort!
Jag testade mot ett strykjärn som inte var varmare än vad det är att hålla i tex långpannan som kommer direkt ur ugnen. Hade naturligtvis vanligt tyg mellan. Det höll inte borta värmen mer än ett par sekunder. Och som sagt det aluminumiga smälte ihop/bort direkt. Sååå...är det ngn här som har använt sig av det mellanlägget och vet hur man ska och kan använda det till pannlappar? Har ingen lust att sy trettio thé huvor bara för att göra mig av med det... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.