![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Haha, tänkte att jag skulle ta och virka lite, det har jag inte gjort på åratal. Såg en söt hatt i min gamla "Stora boken om handarbete" som ju inte kunde vara alltför svår. Jo, tjena! Körde fast på första meningen. Så nu undrar jag om någon eller några vänliga själar kan förklara?
"Lägg upp 6 lm, slut dem till en ring." Hur sluter man dem till en ring? Ska man knyta? Virka ihop? "Varv 1: virka 8 fm omkring ringen." Hur kan man virka 8 fm på 6 lm? Jag får det bara till 6 (men hur räknar man?) Åt vilket håll ska man virka? Runt runt eller byta håll? Ja, jag börjar så, det kommer säkert fler frågor, men jag vill åtminstone komma igång. Är så sugen på att ha något att kunna sitta och pyssla med! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.