![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälpa mig hitta garn
Jag tycker det garnet är fint. Lite svårt att se
på bilden, men det "svarta" är mer lila i verkligheten med rosa mot det röda. Således ganska så "regnbågsfärg" i härliga djupa nyanser och inte så skrikiga färger. Jag vet inte hur man kallar tjocklek av garn, men jag har kommit till att 4 mm stickor är bra stickor så kanske ni får ett hum om tjockleken. Jag köpte garnet på svenska mässan för sådär 5-7 år sedan, men den har "professionellt" tryckt banderoll, eller nej det var ingen banderoll, utan en lapp som man sticker i mitten av nystanet, och nystanet är "låg och tjock". Har en vag minne av att lappen var svart, men kan ha fel. Om du känner igen garnet och vet var man kan köpa fler så blir jag glad! Men om du vet nåt annat som har samma färger och ung. samma längd på färgningarna, tjockare går bra! men inte ojämnt spunnet, det skall vara jämnt. kanske hopplöst. ![]() http://www.monostar.net/ichigo/misc/mysterigarn.jpg |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.