![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Jag tycker att vi kan vara 16 st, men då måste vi ha god tid på oss. Vi har ju olika mycket tid till övers för skapandet, om man syr ett block i veckan, blir det 16 veckor,och då är vi någonstans i mitten av juli, om man räknar från 30 mars, som kan vara sista anmälningsdag. Tycker ni att det är lagom, 4 månader eller behövs längre/kortare tid?
10" färdigt block, alltså 10½" block med sömsmån kan vara lagom. Hus är roliga, de kan varieras och friheten blir större när det gäller tekniker. Jag är också förtjust i Hannes block, det är vackert med en helhet,så jag kan inte bestämma mig. Här är ett husblock som är ganska enkelt. http://www.debbiemumm.com/20th/feb06/ Det finns många fina husblock i boken Hanne ref till 501 Quiltblocks, 12 st variationer. |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:31.