Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2004-11-03, 10:55   #3
barkle barkle är inte uppkopplad

Hej
Detta är som du säger ett jättebra forum som jag använder dagligen sen jag hittade sidan för nån vecka sen. Alla är väldigt hjälpsamma och man får massor av tips och råd.
Jag har också en Huskylock 936 och hade förr samma problem som du, dock inte bara vid sömmar utan lite överallt. Detta berodde på att jag hade trätt maskinen fel, inte helt lätt att se på vare sig video eller instruktionsbok.
Kanske har du trätt gripartråden fel vid det som kallas punkt 5 i instruktionsboken, den var knepig och svårtydd, svårt att förklara här men kanske du ska kolla grundligt att du gjort helt rätt. Du kan också prova med att trä nåltrådarna bakom den (knappt synliga) brickan som ligger bakom där du normalt trär tråden strax till vänster om skruven för nålläge C! Detta verkar inte helt lätt att förstå då man inte kan peka men om det ändå inte funkar efter att du provat detta kan jag bara rekommendera att du kontaktar din återförsäljare.
MVH Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat

Taggar
husqvarna, husqvarna huskylock 936, täcksöm

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.