![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Läcker fuschia - Klänning?
Jag har hemma 3 meter läcker blank fuchsia-färgad satin. Vill göra något jätteläckert av det hela. Ser framför mig riktigt tjusiga aftonklänningar, men problemet är bara att jag inte går på några bal/fester någonsin. Och vill ju sy något som jag kan ha på mig lite oftare än en gång.
Till sommaren skulle jag tycka att det vore roligt att ha en klänning i denna material, men vad ska jag göra för modell? Vill ju inte att det ska bli för mycker gala.. utan mer vardagligt, men ändå det där lilla extra som gör att man kan ha klänningen på sig till en nattklubb. Någon som har förslag på modell? När det gäller klänningar i satin, ska jag fodra hela klänningen eller bara upp till eller kanske inte alls? Vad är det för tråd som gäller? Tygaffärerna säljer ju tråd som är anpassat speciellt för tunnare tyger, såsom satin, men hur pass hållbart är det? Sömmarna ska ju hålla för rätt mycket. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.