![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
När jag syr täcksöm så blir tråden till vänstra nålen alldeles för lös när nålen har dragits upp. Det gör att tråden ovanför nålsögat ibland öglas in under nålen och blir överkörd. Strax efter går tråden av. Blev min förklaring begriplig? Annars får jag försöka skicka en bild. Jag har en pfaff coverstyle och har trippelkollat trädning och har trådspänning enligt boken (6-6-1). Båda nåltrådarna ska gå genom nedre skåran i trådledaren. Jag har även testat att dra vänstra tråden i övre skåran och minska trådspänningen. Det gick lite bättre, men blev inte riktigt snyggt. Jag har provat olika typer av tyger men resultatet är alltid samma; tråden går av inom 10-15cm. Har någon annan en maskin som gör så? Kan det vara min maskin det är fel på (har aldrig lyckats få täcksömmen att fungera)? Trådspänningen? Något annat? Hälsningar Pernilla |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:00.