![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vilken symaskin ska jag sattsa på?
Jag har fått min tredje beganade symaskin en grön Husqvarna, som är efter min farmor. Men som alla andra maskiner så trasslar den och karvar av tråden. Därför har jag alltid tyckt att sy är tråkigt. Men jag vet, funkar det mellan mig och symaskinen så tycker jag det är kul. Och vill säkert lära mig mer och mer.
Nu funderar jag på hur jag ska göra. Jag ska i alla fall lämna in min gamling, och se om det är någon idé att kosta på den något. Eller köpa mig en ny. Men vad ska jag välja i denna jungel. Vart först och främst chockad vad dyra maskiner är. Jag vill ha de vanligaste sömarna, kunna sy i tjockare tyg, knapphål, knappar, dragkedjor. Men som sagt även en maskin att kunna utvecklas med. Tycker dessa maskiner med brodyr är intressanta, men är rädd att man inte kommer använda det så mycket som man kanske trodde. Tittat på Singer 2808 för ca 2400kr på Halens. Har tittat på en Husqvarna scandinavia 100 för 4000kr. Är någon som har erfarenhet av dessa maskiner. Det fanns även en scandinavia 300 med brodyr, men vet inte något pris. Vad säger ni, vad har ni för maskiner och vad ska jag tänka på, och vilken tror ni på. Mvh /Veronica |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.