![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




![]() |
#1 |
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
|
Janome i Råd&Rön
I senaste numret av Råd&Rön är det en artikel om Janome och hur de och deras VD bemöter sina missnöjda kunder. Jag var på biblioteket och läste den. Jag rekommenderar alla som funderar på en Janome att göra likadant, läs artikeln!
Rubriken var: Gnissel i maskineriet Sladdrande tonårsbrudar ell missnöjda kunder? Syföretaget Janome har inget till övers för missnöda kunder. I artikeln beskrivs de besvär som två kunder har haft med sina Janome-maskiner och vilket bemötande de har fått av Janome. VD för Janome Jon Solöy framstår som otroligt otrevlig och osmidigt, när han säger saker som: "Det är ingen som har problem med maskinerna fram till dess att en ny modell kommer" och dessutom kallar han en av sina kunder för bedragare. Han anser enligt artikeln dessutom att det är kundens skyldighet att se till att hon eller han får ett kvitto på genomförda reparationer. Utan kvitton, kan inte Jan Solöy och Janome lita på sina kunder. Jag börjar tänka på Kafka, när jag hör resonemanget. Jag blir helt övertygad efter ha läst artikeln att med den karln vill jag inte göra några affärer med. Jag vill bli bemött med respekt när jag handlar även om jag har en maskin som jag upplever som krånglande. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.