![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag har sytt min allra första kappa nästan färdigt och igår var jag ute på min första prov-promenad i den och upptäckte att den är helt galen. Fodret drar ihop sig av nötningen mot kroppen när jag går så att den drar in yttertyget. Ser inte klokt ut. Jag har ännu inte fäst fodret nånstans förutom i luvan där den är fastsydd. (Jodå, jag var ute och gick i en ofållad kappa, kanske jag som är galen :-) Jag höll mig dock på mörka småvägar) Nu undrar jag om nån kan hjälpa mig lösa mitt kapp-problem dvs hur får jag till det här så att kappan går att använda ? Tror du att det räcker att fästa fodret mot yttertyget i sidsömmen ? Är det nåt "kardinalfel" jag gjort eftersom kappan beter sig så här ? Jag har själv konstruerat mönstret genom att förlänga ett tröjmönster, det fanns förstås inte heller nåt fodermönster men jag har lagt till ca 3 cm mitt bak i ryggen för att fodret skulle bli lite större än yttertyget. Kappan är knälång och figursydd och sitter ganska tajt. Mitt fram har jag en dold dragkedja som slutar ca 15 cm ovanför nederkanten på kappan. Tacksam för hjälp och tips ! /Birgitta |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:51.