Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2026-01-14, 11:29   #1
Jast Jast är inte uppkopplad

Centrera nål Husqvarna 19E

Hallå forumet!

Gav mig på att laga sicksacken på min Husqvarna 19E. Det va en del i följaren som ligger mot kammen som geggat igen och nu löper fritt. Efter att jag plockat isär och satt tillbaka allt har såklart något hänt, borde kanske lämna in men samtidigt kul att lära sig. När jag nu har väljaren för nålposition i mittenläge är nålen en bit till höger, och har jag max stygnbredd inställd går nålen utanför hålet.

I en service manual till Husqvarna 21 så ställs nålens position i sidled för mittenläge genom att justera de två skruvarna märkta 1 och 2 i bilden nedanför. På den maskinen är dock skruvarna mycket lättare att komma åt och jag tvekar därför på om det är samma på min maskin?
Som jag förstår det från manualen för 21E så kan jag även justera skruven märkt 3 i en annan bild nedan men det förstår jag som att det bara ändrar hur mycket nålen svänger vid sicksack.

Är det någon som har koll på detta skulle jag vara mycket tacksam! Hittar ingen service manual för 19E annars hade det varit en bra hjälp.
Bifogade bilder

Jast är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.