Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
2016-06-02, 12:15 | #1 |
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
|
Blev frågeställaren hjälpt?
Jag har noterat att frågeställare inte alltid avslutar sin egen fråga med någon kommentar, även efter att många användare engagerat sig, så att får veta att det aktuella problemet verkligen blev löst av föreslagna åtgärder.
Det skulle ju kunna hjälpa någon annan vid ett senare tillfälle och man behöver inte ställa exakt samma fråga igen. Mitt förslag är att åtgärda detta med att det skulle vara obligatoriskt för frågeställaren att "avsluta" sin öppna fråga när användbara förslag på lösning införts genom en "knapp" eller liknande: "Problemet löst" med möjlighet till slutkommentar. Skulle det inte gå att fixa elektroniskt, så tycker jag att det bör läggas in något om detta i Sysidans "uppförandekod/regelverk", dvs frågeställaren bör meddela att problemet är avklarat och ärendet avslutat för stunden. Därmed behöver dock inte ärendet/temat låsas i det aktuella forumet utan vara öppet för närliggande frågor etc. vid senare tillfälle. |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.