![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Så här på gamla dar tänkte jag att jag skulle återuppta sömnaden igen och nörda loss ordentligt. Så här i planeringsstadiet har jag nu en del frågor om hur jag ska lösa vissa detaljer innan jag sätter igång och syr. Jag ska skapa en uniform, läs klänning med diverse gradbeteckningar etcetera. Det absolut största bekymret jag har är att det vågrätt strax under bysten ska gå ett par band/linjer. Den största utmaningen med dessa är att det översta ska vara böjt i en båge uppåt. Se bilden på länken nedan för att se hur det ska se ut.
http://lastexile.wikia.com/wiki/File...concept036.jpg Så nu funderar jag hur jag enklast, bäst och givetvis med snyggast resultat löser detta? ![]() Först funderade jag på om jag skulle dela mönstret i två delar där bågen ska vara, så att jag exempelvis kan sy fast kantband innan jag syr ihop delarna igen. Eller om det bästa kanske är att försöka skapa ett bälte av det partiet som jag sedan syr fast. Tips och idéer tas tacksamt emot! /Linda |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:54.