![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Heirloom Quilt...
Hej!
Jag har hittat flera bilder av något slags sömnad i kanterna på en del quiltade täcken, där inte några delar är ihopsydda med varandra, utan bara mönster med hjälp av raksöm, i olika svårighetsgrader. Jag har sökt o sökt och det verkar heta Heirloom Quilt, men jag hittar ingenting på svenska om den här sömnaden. Är det någon som vet en bok om detta? Jag vill göra en kombination av ett vanligt quiltat lapptäcke, ganska avancerat mönster, men vill ha ytterkanten enhetligt färgad och med ett vackert mönster av denna nämnda sömnad... kanske även lite inne i mönstret också. Men jag vet inte hur detta går till, hur de fyller just dessa delar, eller vad det egentligen heter (så man kan söka rätt på en bok på svenska). Quiltande människor måste ju ha kommit i kontakt med detta (tror jag). Om någon vet mer om detta, och allra helst kan hänvisa till någon form av bok, vore jag väldigt tacksam. Det är svårt att söka när "namnet" på tekniken inte riktigt verkar stämma... Jag bifogar en bild av vad jag menar för sömnad (se ytterkanten på täcket). Mvh Nettan |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.