![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Ikväll när jag skulle sy ett plagg i velour så blev den fyrtrådiga overlocksömmen på min maskin (Pfaff Coverstyle) väldigt konstig. Sömmen efter den högra nåltråden blev helt bubblig och jag märkte att trådspänningen släppt helt och att tråden "hoppat ur" trådspänningsbrickorna. Tråden går inte av utan maskinen fortsätter alltså att sy, fast med detta trådbubbel som följd. Jag har provat att trä om denna nål flera gånger (trådspänningen är på 4), men med samma resultat. När jag jämför trådspänningsrattarna så tycker jag det känns som om denna ratt är lite för lös, lätt att vrida så att säga. Någon som har haft samma problem? Tror ni man kan göra ratten trögare? Undrar också om materialet kan påverka, fast den borde ju kunna fixa 2 lager velour tycker man, den andra nåltråden funkar ju... Tacksam för alla tips. /Beatrice. Senast redigerad av Tygtokig den 2005-11-29 klockan 21:12. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.