![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Gammal vs Ny symaskin?
Hej allihop!!!
![]() Jag har tre gamla (50-60-tal) symaskiner hemma (2 st Husqvarna och 1 st Bernina), varav en Husqvarna som jag lämnat in för att den ska vara "lagad" men så svarar den bara ibland när man trycker på pedalen! ![]() Så den "lagningen" måste förstås reklameras- men jag vet inte om det är värt det ![]() ![]() Vad har ni för erfarenheter av nya vs gamla maskiner? Fråga 2) Jag syr rätt mycket i perioder: ibland varje dag i någon månad, sedan inget alls på flera veckor. Jag syr kläder och har behov av viss broderisöm och specialfunktioner som kan fixas med pressarfot etc. Jag syr nästan aldrig i trikå. Jag syr mest i bomullstyger men kan komma att behöva sy i lätta tyger såsom chiffon etc. Ibland syr jag även i flera lager väldigt tjockt tyg - paviljongtyg. Om jag nu ska eventuellt köpa en ny maskin (och strunta i att laga de gamla) så undrar jag vilken prisklass ni tror att jag bör lägga mig i: Räcker det med ca 3500 kr klassen eller borde jag gå upp till 10000 kr maskinen direkt? <3 Kram/ Mary Hazelbelle <3 |
![]() |
![]() |
Taggar |
kläder, ny maskin vs gammal, paviljong, symaskin, vintage |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:24.