![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
stark tråd hur sy i maskin
Köpte möbeltråd... men sen kom jag på... kan jag verkligen sy på maskin med den?
tvillingnål med möbeltlråd och undertråd... hmmmm overkill? MAterialet jag håller på att böka med är som säckväv i plast. Det ska kantas runtom och så ska det i knytband.Att det håller är en bra idé eftersom det ska sitta runt en scén som vindskydd...materialet är ganska lättviktigt men sektionerna är stora 5x3m jag testade lite försiktigt och min Janome 6600 och den gillade inte läget kan jag ju tala om!!! Det trasslade hyfsat på undersidan... ny nål och inget smuts någonstans och maskinen är trädd som den ska. NÄr jag tänker efter så har jag aldrig lyckats sy med tvillingnål på den här maskinen... Har varje gång tröttnat och sytt två parallella sömmar i stället... varför ska man behöva lära sig nya saker för???? ![]() Känner mig som en liten tom portmonnä på en aktiebörs. |
![]() |
![]() |
Taggar |
janome 6600, trassel, tvillingnål |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.