![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är relativ nybörjare. Har hittills slagits med mormors gamla Bernette 720 vilket ger mig högt blodtryck, fult vokabulär och riktigt dåligt humör men jag tänkte försöka ändra på det nu genom att köpa en okej maskin. Det jag har behov av att sy är hundkläder (allt från tunn stretch till tjockare vinteroveraller och skor - inte läder men tjockare fleece, vattenavstötande material och kardborrband i samma lager) och gardiner, stolsdynor och annat till hemmet. Den ska alltså gärna sy i tjocka lager (om man tänker tre lager tjockt tyg som dessutom viks in två lager vid fållarna). Har (vad jag vet) inget behov av broderier eller något fancy. Vad skulle kunna passa mig? Vill som så många andra komma så billigt undan som möjligt, gärna runt 3000 men max 4000. Köper helst en ny. Har läst massa här och funderar på en Janome Easy Jeans men vet inte om det är bäst med tanke på vad jag vill sy? Undrar också vad för tillbehör jag ska beställa (om jag beställer på nätet) som behövs för vanligt användande (t ex extra undertrådrullar eller vad det heter, nålar etc)? Tacksam för hjälp! Senast redigerad av vickson den 2013-07-25 klockan 11:07. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.