![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sy en balklänning och står inför vissa kniviga val.
Klänningen skall huvudsakligen sys i satin. Jag väljer mellan: Brudsatin Pris: 35 kr/m, Vikt: 180 g/m och Polyestersatin Pris: 21 kr/m, Vikt: 138 g/m, ca 5 cm mindre i bredd Vad kommer tyngden att göra för utseendet/fallet? Jag antar att det billigare ser billigare ut och vice versa, men finns det även fördelar med ett lättare satintyg? Över satinet ska jag ha chiffong. Här väljer jag mellan: 85 g/m eller 113 g/m Dessa kostar i princip lika mycket (några kronor skiljer). Vad blir skillnaden i utseende/fall/effekt? Sedan är det färg; alla tygerna finns i både marinblått eller mörkgrönt. Jag passar bra i båda färgerna. Har rött hår, blek hy med en gulaktig underton och mörkt grågröna ögon. Några synpunkter? Så: Tungt, lite dyrare satintyg eller billigt, lättare; skillnader? Tung eller lätt chiffong, vad blir skillnaden? Mörkgröna eller marinblå tyger? |
![]() |
![]() |
Taggar |
balklänning, chiffong, satin, tygfärg |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:16.