Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-05, 19:13   #1
emmbra emmbra är inte uppkopplad

Angry Nålen går av heeeela tiden!

Hjälp, jag är ny här och har letat efter samma problem men jag hittar ingen info.

Jag har en pfaff coverlock 3.0 och den sydde helt ok (mest skit bakom spakarna tror jag=) sen bytte jag till dor tak tråd och sen har det gått utför. Nålarna går av heeeela tiden när jag syr vanlig 4-trådig overlock. Det började med den vänstra nålen som körde ner mitt i den övre griparen och knäcktes. Så då började jag köra på 3-trådigt och det funkade ett tag, sen gick inte det längre. Sen tog mina EL nålar slut och när jag fick bra tråd i maskinen hade jag bara vanliga nålar kvar och det gick heller inget vidare.

Kan det vara så att tråden gör så att nålarna går av? Eftersom den har funkat helt ok tidigare så vet jag att jag kan trä den rätt.

Dessutom hittar jag inte inspira nålar nånstans i närheten, det finns bara schmetz!?!? Tycker det är skumt att butiker som säljer denna maskinen inte ens har inspiras nålar i sortimentet när det är de som specificeras i instruktionsboken...

Jag börjar önska att jag köpt nån annan maskin, skulle nöjt mig med en bra basic maskin, tyvärr är den närmsta affären en husqvarna pfaff singer affär...

Tacksam för svar!
emmbra är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.