![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Använda tyg "på snedden".
Ny medlem.
Jag har en fråga ang att använda tyg "på snedden". Ska starta upp att sy en ridkjol med öppning fram och bak och ett av sätten jag sett så föreslår de att man ska vika kortsidan längsmed långsidan av tyget så det bildas en spets. (lägga kant i kant). Därefter rita ut en kjol på den delen med midjan i spetsen, detta innebär att trådarnas riktning bildar en fyrkant på högkant. (trött så kanske förklarar dåligt?) Jag kan fota hur de menar om det är nödvändigt men jag är för trött för att ta tag i det nu. Är detta lämpligt till alla typer av tyger? Eller finns risken att tyget "hänger sig". Finns det fördelar? Av vad jag förstått sägs det om metoden att det får ett fint fall. Jag tänker använda ett tyg som är en blandning mellan ylle och siden och fodra med ett ylletyg. Båda tygerna är tunna. Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.