![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Nybörjarfrågor om kantbandsfoten till CoverPron
Ja, här kommer några riktiga nybörjarfrågor. Har knappt testat min fina maskin, men börjar ändå med att modifiera den till 3-vik efter fantastiska tutar på nätet (Kokalal samt Brallan), är det dumt? Har redan klippt ut en lång och fin 3,1-3,2mm-remsa.
![]() Först undrar jag hur den ska vika sig. Är det något som ska ske automatiskt? Min viker sig bara en gång på mitten. Jag hade inställningarna 6643, diffen på 1 och stygnlängden på 4. Tanken var att ha 663 som Brallan hade i sin tut, men det råkade visst bli 4. Hur som helst då rynkade sig tyget. Fel inställningar? Jag har försökt att placera kantbandaren enligt manualen som följde med den, dvs att remsans vänsterkant ska hamna mellan vänsternålen och mittennålen. Dock använde jag vänster och mitten, och i efterhand inser jag att jag borde ha flyttat bandkantaren lite till vänster. Hur gör jag när jag för in tyget inuti remsan? Ska den så långt in som möjligt? Ska tyget komma ända fram till pressarfoten, och hur gör jag isåfall det? Mitt tyg gled ur remsan efter ett tag, vad gör jag åt det? Jag är vänsterhänt, så finns det några tips för sådana som jag tar jag tacksamt emot dem! Många och förmodligen dumma frågor blev det. Hoppas ni har överseende. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.