![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej.
Jag håller på att sticka en bebiskofta och har aldrig gjort det förut. Jag håller på med bakstycket och ska nu forma ärmhålan. Det står följande i beskrivningen jag fått: "maska av 6 m i var sida. 66 m (var innan avmaskning 78 m). Fortsätt utan fler avm tills ärmhålet mäter 13 cm". Koftan stickas i slätsktickning och jag maskade av 6 i början och 6 maskor slutet av det första räta varvet. Är det rätt så långt? Eller skulle jag maskat av 6 maskor i början på första räta varvet och början på första aviga varvet? Om jag gjort rätt så är mitt nästa problem; hur gör jag med den sista maska som man normalt fäster vid avmaskning? Jag kan ju inte fortsätta sticka om jag fäster den? Och fäster jag den inte så blir det ju jättekonstigt eftersom jag då har avmaskning - rätstickning-avmaskning-1 ensam ögla. När jag då ska vända och sticka avmigstickning blir det ju ett glapp från den ensamma öglan till resten och det antar jag det inte ska vara?! Det är svårt att förklara men jag behöver helt enkelt hjälp och få en bra pedagogisk förklaring på beskrivningen. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.