Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-05-13, 12:57   #1
Tigrerad Tigrerad är inte uppkopplad

Är elektroniska symaskiner stabila?

Hej!

Jag har länge varit på jakt efter min första symaskin, har tidigare sytt på mammas gamla Husqvarna. Jag har letat efter en stabil maskin som jag kommer kunna växa i, högsta prisklass runt 6000 kr.

I syaffären stod jag och valde mellan en elektronisk Pfaff ambition 1.0 och en i en lägre prisklass som säljaren påstod skulle vara stabil och bra, en mekanisk Husqvarna Viking 140m (en utgåva som bara säljs i år, men lik 118). Pfaffen är den maskinen jag egentligen vill ha, men när jag provsydde på den i affären så började Pfaffen att hänga sig, den lydde inte knapptryck och skenade plötsligt iväg i steglängd, osv. På grund av att den kändes så ostabil i affären köpte jag trots allt Viking-modellen.

Nu när jag har sytt lite på Vikingen så känner jag mig ändå sugen på Pfaffen (jag har bytesrätt några månader). Vikingen syr visserligen bra men det är några småsaker som jag retar mig på, plus att den inte har övermatning.

Jag skulle bli jättetacksam om ni som har erfarenhet av elektroniska symskiner, gärna av Pfaff, kunde dela med sig av era synpunkter! Har ni varit med om liknande, att maskinen hänger sig eller så? Var jag dum som inte litade på att en elektronisk symaskin skulle fungera bra?

Jag är verkligen i valet och kvalet på om jag ska byta till Pfaffen eller inte, så jag är tacksam för alla synpunkter och råd!
Tigrerad är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.