![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Symaskin som rusar
Jag har en Husquarna 2000 från 60-talet (modell 6010) och den har ett problem. När jag trampar på gasen så varvar motorn upp - den brummar och låter som en dragracingbil på tomgång - och sedan plötsligt hoppar den in i hög fart. Det finns alltså inget sätt att smyga igång syendet eller att sy riktigt sakta, utan det finns en dödzon mellan stillastående och snabbgång där inget händer mer än att maskinen brummar.
Vad kan det vara för fel, nåt med motorn eller pedalen? Är student och har inte råd att lämna in den just nu; är dock själv händig med elektronik och undrar bara om det är något känt fel innan jag ger mig på att skruva isär den. (PS: Jag har såklart provat att växla ned, och det är lite enklare att sy sakta där, men den hoppar ändå igång på samma vis. Plus att maskinen verkligen låter hemskt i nedväxlat läge.) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.