![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med en tröja
Jag har en hel del härligt lila garn som jag skulle vilja sticka en tröja utav. Det mönstret jag köpte samtidigt som garnet gillar jag inte längre och vill hellre sticka nåt annat. Fastnade för denna tröja på garnstudions hemsida men problemet är att beskrivningen är rena grekiskan för mig.
Här kommer lavinen av frågor: "sedan fortsätts det i slätst samtidigt som det sätts 1 märktråd i varje sida" - Hur sätter man markörer i sidor på något som stickas runt på en rundsticka? "På nästa v (arb mäter ca 32-33-34-35-36 cm), avm det 10 m i varje sida för ärmhål (= 3 rm, 4 am och 3 rm) = 62-70-78-86-94 m kvar på fram- och bakst." - Ska man avmaska 10m på samma varv på en gång? Varför står det stickningsinstruktioner i parentes när det står att man ska avmaska, de där maskorna tas väl bort? Jag begriper verkligen ingenting av detta? "se till att det i stl M + L + XL + XXL kommer 5 am mitt under ärmen" - Hur kollar man detta egentligen? I princip är hela stycket om hur man stickar ärmen ren grekiska. Stycket om axelpartiet är verkligen obegriplig, det är möjligt att jag skulle intuitivt kunna gissa mig till om jag hade färdiga ärmar och färdigt kroppsstycket att foga ihop men som det är nu klarar jag inte alls att få upp någon bild i huvudet hur ihopmonteringen ska gå till. Jag älskar att sticka men att försöka begripa sig på stickmönster tar verkligen all glädje ur stickandet. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.