![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jag önskar jag kunde tyska
När jag fick min Knittax M2 fick jag med några tyska maskinstickningstidningar från 80-talet. Några av modellerna skulle jag vilja göra. Nu tänkte jag prova lite med hjälp av diagram och bilderna och de fåtal ord jag kan gissa vad de betyder. Det gick en bit.
![]() men nu när jag kommit upp till ärmhålen på bakstycket förstår jag inte. Ska jag på nått sätt sticka ihop fram, bak och ärmar i ett? Det der ju ut så, men räcker verkligen nålarna till det? Jag är inte ute efter mönstret på koftan som syner utan mer formen... Korkat att ge sig på kanske, men gjort är gjort. Har du tid och lust och kan lite stickmaskinstyska blir jag glad om du tittar. Beskrivningen ligger på min blogg: http://handarbete.appelklyftig.com/#post158 |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.