Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-06-29, 11:17   #1
chery chery är inte uppkopplad

Behöver tips om laptop

Jag behöver tips på en lämplig laptop som klarar mina brodyrprogram.

Min man jobbar natt och sover stor del av dagen efter och min dator står i sovrummet. Ofta har jag maskinen i köket då, men om jag behöver ändra eller göra något annat med brodyrerna så måste jag vänta tills han vaknar. Det hade underlättat med en laptop bredvid mig då. Även tillfällen då jag åker iväg på syträffar hade en laptop varit bra.

Jag skulle vilja få tips på vilken jag ska välja. Ni som har laptop, vilken kapacitet har ni? Jag ska kunna använda husqvarnas 3D och vip. (jag använde båda därför att 3D saknar funktioner som jag tycker är viktiga, och som Vip har) Samt kunna lägga in alla mina brodyrer.Storleken på minnet blir nog knappast problem eftersom dom flesta ligger runt 500G idag. Det jag har mest funderingar kring är grafikkortet, cpu, fläktar och dyl.
Fungerar det med floppydisk bredvid? När jag bytade dator, så vägrade programmet acceptera extern floppy, så vi fick sätta in den gamla floppyn, men finns väl ingen sådan plats i en laptop?

Det får inte springa iväg allt för mycket i pris heller.Min man har satt ett tak på 3,500, men det hade jag tänkt tänja på till 4000. Det är ungefär vad vi klarar just nu.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:06.