![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Jag har en liten enkel brother (MS-4) och har haft en liter större brother, som jag sålt till en kompis. Dom har fungerat perfekt hela tiden. Jag har varit mycket nöjd med dessa, som syr bra och är kul och har hitintills varit snälla och aldrig bråkat. Brother gör bra symaskiner och du får mycket maskin för pengarna.
Jag rekommendera dig uppsöka en butik och provsy olika maskiner. Köper du här i butik brukar utbildning i maskinen ingå, du kan också få komma tillbaka och få support om det är något du undrar över. Vissa butiker har en bytuppdiggaranti, det innebär att du inom ett år vill ha en större och dyrare symaskin betalar du bara mellan skillnaden. Att symaskinen från utlandet innebär att man köper en maskin utan utbildning. Köper man en ny maskin och inte är van vid den typer av symaskiner, vid dessa eller har någon att fråga, kan man få problem. Man sparar pengar men till vilket pris. Garantin gäller bara i det landet du köpte maskinen, skulle symaskinen gå sönder måste du betala frakten. Det går ju att ringa dit, men det är inte lätt att förklara vad det är för fel på engelska. Symaskiner är personliga, det handlar om vad syr nu och vad du kommer att sy. Sedan är personkemin mellan dej och maskinen viktig, det gäller att ni trivs i hop. Det är din allra bästa vän du köper. Satsa så mycket du kan för att få en bra maskinen och snåla inte. Det handlar mycket om känlan, det är bara inte antal sömmar, teknisk data, utseende m.m. Det är en livskamrat du väljer och inte en brödrost. Ta god tid på dig. Fortsätt gärna att leta när du hittat drömmaskien, och se om du kan glömma den. Går inte detta så har du hittat rätt. Med rätt maskin för sig kommer syglädjen, och ni kommer att ha jättekul tillsammans. Sewingmachinedrict har numera fraktfritt och maskiner brukar leveras till dörren inom en vecka. Jag har själv köpt en overlock därifrån, och det fungerade jättebra. Men det har både för och nackdelar att köpa där i från. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.