Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-01-12, 13:33   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Inte av mamma eller syslöjden. Mamma var sömmerska och allt skulle göras så perfekt, tråcklas och kanterna på tyget fick man kasta för hand så de inte skulle tråda sig. Misstagen man gjorde fick man alltid repa upp och göra om. I syslöjden fick man inte lära sig sy på "riktigt" utan det enda jag minns som jag hade användning av var en påse till gymnastikkläderna.
Jag lärde mig själv när mina tjejer var små och sedan fortsatt att vara självlärd. Det som jag tycker är viktigast när man börjar sy är att inte vara så självkritisk utan man kan lära sig "fuska" också. Jag sa alltid när jag var nybörjare "att det går bort när man pressar" och ofta blev det bra.
Numera är mina barnbarn och deras kompisar ofta hos mig och vill sy, jag låter dem sy efter egen förmåga och är det något "tråkigt" som måste göras så hjälper jag dem med det. Ofta kan man komma på enkla lösningar istället för krånglet.
Numera syr jag det mesta och har också provat på att klä om möbler på mitt enkla och fuskiga sätt.
Att sy ska vara roligt och inte en massa måsten tycker jag.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons