![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Raglan ärm.
Hej, jag håller på att sticka en bebiskofta med raglanärm.
Denna fråga har varit upp tidigare, men jag har en till fråga. Mönstret: Ok: Sätt ärmarna på samma rundst som fram- och bakst där det är avm för ärmhål = 156-168-188-216 m. Sätt 1 märktråd i alla över-gångar mellan fram-, bakst och ärmarna = 4 märktrådar. Fortsätt med slätst fram och till-baka på st samtidigt som det avm för raglan. Raglan avm: Läs hela avsnittet innan du stickar. Det är 8 avm per v och 2 m mellan avm (dvs 1 m på var sida om märktrådarna). Dessa 2 m = raglanm som slätstickas. Det avm på vart 4:e v uppöver - se avm.tips! Maska av så här på ärmarna: 3 m 1-2-2-2 ggr och sedan 2 m 5-4-5-6 ggr. Maska av så här på fram- och bakst: 3 m 0-2-3-4 ggr och sedan 2 m 6-4-4-4 ggr. OBS! På framst blir raglanavm efterhand överlappad av halsavm, det blir därför inte lika många avm fram som bak - de tal som står ovan gäller avm bak, avm fram görs tills de möter halsen. Halsringning: Samtidigt när arb mäter 25-28-30-33 cm avm 5-5-5-7 m i varje sida mot mitt fram. Fortsätt avm 1 m mot halsen på vartannat v 4 ggr. Det är det understrukna jag inte förstår. jag stickar den minsta storleken, Hjälp snälla... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.