Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-11-24, 10:46   #1
Memmel Memmel är inte uppkopplad

Hur trivs ni med dessa maskiner - hjälp mig välja!

Efter krångel, krångel, krångel och åter krångel med min kombinationsmaskin har min underbara återförsäljare erbjudit mig att byta min maskin mot en separat overlock och en täcksömsmaskin. Maken och jag har diskuterat och kommit fram till att vi nog ska kunna få plats med två maskiner, så jag är sugen på att nappa på detta. Alternativet skulle vara att få en ny kombimaskin, men jag har tappat känslan...

Om jag byter mot två maskiner finns två alternativ - antingen Janome Cover Pro och en My lock 644D eller Cover Pron och en Hobbylock 2.0.
Jag har läst allt jag kunnat hitta, både här på sysidan och på nätet i övrigt men jag vill ändå gärna ha lite ytterligare feedback.

Det är framför allt detta som känns viktigt:
Jag vill kunna sy med stretchnålar.
Jag vill använda Bibbis Dor-tak-tråd.
Jag vill att overlocken ska fixa att köra över rejäla sömmar, klara tjocka lager tyg.

Jag har förstått att Cover Pron är en maskin att älska och emellanåt hata , men de flesta verkar ändå med tiden känna att man inte skulle vilja vara utan den. Har jag rätt?

Snälla, ge mig lite feedback. I slutet av veckan ska jag testsy, men jag vill ändå gärna höra ifrån er som har erfarenhet av de här maskinerna.

Hälsningar från Anette.
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.