![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur trivs ni med dessa maskiner - hjälp mig välja!
Efter krångel, krångel, krångel och åter krångel med min kombinationsmaskin har min underbara återförsäljare erbjudit mig att byta min maskin mot en separat overlock och en täcksömsmaskin. Maken och jag har diskuterat och kommit fram till att vi nog ska kunna få plats med två maskiner, så jag är sugen på att nappa på detta. Alternativet skulle vara att få en ny kombimaskin, men jag har tappat känslan...
Om jag byter mot två maskiner finns två alternativ - antingen Janome Cover Pro och en My lock 644D eller Cover Pron och en Hobbylock 2.0. Jag har läst allt jag kunnat hitta, både här på sysidan och på nätet i övrigt men jag vill ändå gärna ha lite ytterligare feedback. Det är framför allt detta som känns viktigt: Jag vill kunna sy med stretchnålar. Jag vill använda Bibbis Dor-tak-tråd. Jag vill att overlocken ska fixa att köra över rejäla sömmar, klara tjocka lager tyg. Jag har förstått att Cover Pron är en maskin att älska och emellanåt hata ![]() Snälla, ge mig lite feedback. I slutet av veckan ska jag testsy, men jag vill ändå gärna höra ifrån er som har erfarenhet av de här maskinerna. Hälsningar från Anette. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.