![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rowan cocoon
Jag såg en jättesnygg mössa i en annons, den heter Gypsy Hat och finns i Rowan nr 48. Den ska stickas i Rowan Cocoon och det är ett ullgarn.
Nu undrar jag om någon stickat i Cocoon och om det är stickigt. Jag är väldigt känslig för ullgarn, superwash är väl det enda ullgarn jag tycker är hyfsat. Mössan är stickad i mosstickning och har en kabelstickning i nederkant och är i mitt tycke jättesnygg. Den finns på Ravelry också http://www.ravelry.com/patterns/library/gypsy-hat men bara info om den, inget mönster. Jag måste ju få tag på ett syntetgarn som passar eller är det någon som vet om det finns andra såna mönster. Det är kabeln jag tycker är så snygg, liksom fyller upp ett långsmalt ansikte ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.