![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag skulle behöva lite råd och tips för min overlockmaskin. Det är en Bernette 334DS. När jag syr ihop två tyger med den fyrtrådiga overlocken, så vill jag ju att det från rätan skall se ut som om jag sytt en vanlig raksöm! Men så blir det inte!!! Jag är lite ovan vid den fyrtrådiga för oftast syr jag kläder där jag bara använder 3-trådig overlock och sedan syr ihop sömmarna på en vanlig maskin. Nu skall jag sy babykläder (i ett ganska tunt jersey-tyg) och tänkte sy ihop och overlocka på en gång. Men när jag syr sömmen och sedan vänder till rätan så åker tyget isår en millimeter och trådarna i sömmen syns. Förstår ni vad jag menar? Jag satt hela kvällen igår och försökte få det rätt men jag lyckas inte! Håller på att bli tokig!!! Vet inte riktigt om det är mig eller maskinen det är fel på ![]() Finns det någon som vet hur jag skall göra? Tycker jag har provat alla olika varianter på inställningar men jag kan inte lösa det! Tacksam för alla tips! /Chrstine |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.