![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Nybörjare: Overlock eller vanlig?
Hej, jag en kille som tänkt börja sy lite nu till hösten, förhoppningsvis så kommer jag också att kunna sälja lite av det jag syr(har planerat väldigt enkla grejer som jag inte tror är några problem ens för mig, plus att jag är en händig man.
![]() Problemet är att jag inte riktigt vet vilken maskin jag skall satsa på. Till en början hade jag tänkt köpa en billig husqvarna(viking E20 1900 kr), just för att jag känner igen märket sedan syslöjden i skolan egentligen. Men ju mer jag läst på, desto mer låter det som ett rimligt alternativ att köpa en overlock istället. Fast ändå är jag inte säker. Har jag förstått det rätt om jag tror att man kan sy "vanligt" med en overlock, men inte tvärtom? Vilka är för/nackdelarna med de olika typerna? Finns det något märke som är allmänt bättre än något annat? Pfaff, singer t.ex.? Har någon lite tips på någon bok förresten med lite basic info om syteknik, tyger osv? Till en början har jag tänkt sy lite pannband och mössor på sin höjd, men jag har även idéer på lite t-shirtar och så framöver. Tack på förhand. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.