![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Sambon sa igår att jag kan få en overlock i födelsedagspresent! :-) Så nu gäller det att bestämma mig för vilken. Jag har en Pfaff vanlig symaskin (som jag inte minns vad den heter) som jag använt hittills, och har eg ingen aning om vad jag ska tänka på eller satsa på när det gäller overlock. Några tips?
Jag syr (hittills) mest barnkläder, dvs oftast i stretchiga tyger. Läste i en annan tråd ang täcksöm, och det låter som något jag vill ska finnas. Provade med tvillingnål på pfaff'en för att få liknande, men det blev inte helt lyckat - tyget står ut mellan sömmarna. Om jag får det snyggt på insidan vill jag ju att det ska vara snyggt utanpå också... Vilken är lätt att trä? Hur många trådar vill man ha? Hur gör ni med trådfärg? Jag syr oftast inte så mycket i samma tyg, så skulle jag köpa 4-5 rullar i varje nyans jag använder blir det dyrt... Mycket att fundera på, och det är väl säkert 10 gånger så mycket som jag inte ens vet om att jag borde fundera på... Några tips på var jag kan läsa in mig på overlock? /Elin (svirr) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:30.