![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Jag byter olika ofta beroende på vad det är jag ska sy. Det finns en minnesregel att man"bör" byta nål efter att ha sytt effektivt i 8 timmar. Det bör man nog! och oftare om det är chiffong etc.
Min favoritnål är Schmetz nr 80, som jag köper i 100-pack! Den funkar jättebra att brodera med också, utom till metalltråd som kan krångla. Det jag vill berätta är att syr man i trikå, kan det verka helt OK, men vara småskador på trådarna som inte syns, pga en inte helt felfri nål. Detta märks när man har tvättat plagget en eller flera gånger, då uppstår små hål längs sömmen som bara blir större, tills det till slut spricker upp. det här har jag sett flera gånger på billiga köpta kläder, då kan man rädda det hela genom att i tid sy en söm innanför. Det beror ju också lite på HUR man syr, om man låter knappnålar sitta kvar etc. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:29.