![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Cording
Jag arbetar mig igenom korsetterna (valda korsetter) i Jill Salens korsettbok. Noterar till skräckblandad förtjusning att många korsetter inte bara har stål utan ockås vad man på engelska kallar "cording", alltså tätt sydda smala kanaler med rep, snören eller garn.
Jill Salen beskriver kortfattat i boken att man trär in grovt garn med hjälp av en stor (stopp)nål i kanalerna. Många modeller har ju dock kanaler som korsar varandra på sådant sätt att man inte kan trä igenom en nål så frågan blir ju då vad man kan använda istället. Jag hittade något sorts plastsnöre för massa år sedan, troligen har jag kastat det. De var dessutom bara nån millimeter i diameter så de hade knappt fungerat. Fast nu skulle jag vilja hitta något lagom mjukt som går att stoppa in i dessa kanaler. Är det någon som har förslag? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.