![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
Det är första gången jag stickar ett klädesplagg så jag är inte alls van vid att läsa av beskrivningar. Men jag stickar en "kofta med resor i midjan" som finns med i boken Sticka av Nina Saglund. Jag har börjat med att sticka en ärm. Har stickat resor(3rm,1am,3rm,1am) fördelat på 47 m.Nu skulle man öka med 6 m jämnt fördelat på de 47m. Men nu fattar jag inte hur jag ska sticka riktigt. Det står bara att jag ska öka 1m var 10 varv efter det. Ska jag alltså fortsätta me resorstickning? Och hur blir det med de nya maskorna. De nya maskorna har jag lagt brevid de aviga maskorna, ska jag alltså sticka 3rm,1am,3rm,2am? Eller är det slätstickning jag ska sticka? Hittade en bild i ett galleri på vilken kofta det är. Någon som gjort den som vet hur detta ska stikckas? http://www.sysidan.se/obj/photo/8c/8...84754a1227.jpg Inlagd av: Ilsefin . |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.