![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur stickar jag raglanärmen?
Hejhej!
Har åter igen fått för mig att det inte kan vara så hopplöst svårt att sticka efter beskrivning (hah!). Så nu sitter jag här och tragglar med en raglanärm. Finns det någon vänlig själ som kan förklara med lite längre ord och i vilken ordning jag ska göra det här: Då hela ärmen är 26cm avmaskas 2 m i var sida. Gör sedan raglanhoptagningar lika som på bakstycket = kant mot bakstycket. I slutet på v görs hoptagningar lika som på framstycket. Det här stycket förstår jag, inga problem. Då alla hoptagningar gjorts i slutet på v avmaskas 5m 2ggr i början på v från avigsidan, samtidigt som de 2 sista hoptagningarna görs i början på v. När, hur och var ska jag avmaska egentligen? Observera att hoptagningar sker på den räta sidan. Jag känner mig förvirrad ![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
raglan, stickbeskrivning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.