Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-08, 15:38   #1
froken1 froken1 är inte uppkopplad

Question Hjälp! Husqvarna prelude 370 - spolproblem mm

Min Husqvarna prelude 370 har småkrånglat ett tag.Jag har bla haft problem med att få bort undertrådsspolen från "pinnen" som den sitter på när man spolar upp ny undertråd. Spolarna sitter stenhårt fast.

Trodde först att jag fått tag i några felaktiga spolar, men idag insåg jag att jag kunde få bort spolen från pinnen hur lätt som helst om jag först tog bort den tråd jag spolat upp på den. (Det känns ju dock inte som en lösning på problemet precis. )

Jag har också märkt att övertråden går mkt trögt att dra fram, oavsett hur jag ställer in trådspänningen, och oavsett hur många gånger jag trär om maskinen (annars brukar det ju ofta vara trädningen som är problemet om det kärvar).

Min teori är därför att även spolproblemet härrör från den mkt spända övertråden. Den uppspolade tråden sitter kanske så tight runt spolen att den klämmer åt?!

Hänger ni med?

Är det någon annan som haft liknande problem? Med kärv/spänd övertråd, eller med spolar som inte går att få loss?

Vet inte riktigt vad jag ska göra, annat än att lämna in på service, men det känns inte så lockande i semestertider.
froken1 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14.