![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Jättebra att du tar upp frågan tycker jag! Jag tar gärna emot tips och konstruktiv kritik knutet till saker jag lägger upp här. Jag ser mitt medlemskap på sysidan som ett av fler olika sätt för mig att utveckla mitt slöjdande och vill gärna lära mig mer.
Det som kan bli problem är att det är svårt att få fram de nyanser man vill när man framför kritik i skriftlig form. Även om den som skriver menar väl kan det av den som läser uppfattas som ett påhopp för att man använder ord på lite olika sätt eller för att man missar ett ansiktsuttryck eller tonläge som visar på avsändarens syfte med kommentaren. Jag är med på ett liknande ställe som sysidan för folk som skriver dikter, noveller, osv. Där får man som medlem skriva i en liten mening om vad man tycker om kritik. Denna mening dyker upp som en popup-ruta när man klickar på knappen för att kommentera texten. Och jag tycker att det är jättebra, för då vet man hur den som skrivit texten ställer sig till kritik. En del skriver för att de har en massa saker som de behöver få ur sig och är inte intresserade av kommentarer om stavning och grammatik, andra skriver för att utveckla sitt skrivande och vill ha förslag på förbättringar etc. Vi kan ju faktiskt göra på samma sätt här också, genom att var och en skriver en kort kommentar i bildtexten om hur man ställer sig till kritik och kommentarer. Och självklart måste den som framför konstruktiv kritik vara beredd på att den ande inte håller med. Mycket av det vi håller på med handlar ju om tycke och smak. /Ilsefin |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.