![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
När använder man kniven?
Hej!
Jag har nyligen köpt en Janome 744D från England (mycket nöjd med köpet och tackar för tipset från er på sysidan!) Det är dock en sak jag har mycket svårt att förstå och som jag inte hittat svar på någonstans på internet. När jag syr t.ex. en tröja, så syr jag axelsömmarna först. När jag sedan skall sy fast ärmarna så skär jag ju över axelsömmen med kniven, vilket leder till att den sömmen repar upp sig. Kan man bara använda kniven på sömmar som inte korsar någon annan söm? I så fall kan man ju inte använda den någon gång nästan? Då försvinner ju lite poängen med overlock, för utan kniven blir ju inte sömmarna så snygga. Också svårt att få tillräcklig sömsmån. Hur gör man??? Malin |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.