![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
lapptäcke -hjälp
Jag håller på att sy ett enkelt lapptäcke, fyrkantiga lappar, och ska nog bara sy på lapparna med raksöm så de fastnar mot baksidan. Jag vill iaf fråga lite...
Jag ska ha vadd mellan tyglagerna. Tyvärr har jag bäckobölja-tyg till framsidan vilket lätt förflyttar sej när man syr på det är det nåt man ska tänka på för att slippa få veck på baksidetyget? Använda speciellt pressarfot eller göra nåt med trådspänningen? Jag vet inte om jag ska vändsy täcket först eller om jag ska sätta en kant runt efteråt. Alternativ två känns lättare om tyget skulle förskjutas och det är nog fint med en kant. Men ge gärna tips om båda modellerna kom gärna med lite tips som rör detta ämne ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.