![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skjortdetaljer herr?
Jag ska sy en sportig skjorta i present. Mennen som ska få den älskar Gantskjortor, men de är för dyra för mig.Det blir ståkrage och kort ärm, fällsöm i sidorna, och ok. Jag har aldrig sytt en skjorta och vill förstås att den ska vara snygg. När jag ser på det utklippta tyget ser det trist ut, det blir mycket tyg (stl XL) men det "händer" inget.Det är detaljerna som gör plagget, tänker jag. Tyget är bomull, ser ut som jeanstyg men röd o lite mjukare, lösare väv.Benvita knappar. Något jag funderat över är:
1. Trådfärg t knapphål - samma som tyget? 2. Avvikande trådfärg i fällsömmarna? 3. Avvikande trådfärg på sömmarna fram där knapphålen sitter (vet inte vad det heter, men de där raka sömmarna hela vägen ner framtill). 4. Skärning nertill - rak eller rundad. Många frågor, men jag vet inte vad som ser minst amatörmässigt ut Senast redigerad av Slitvargen den 2009-04-21 klockan 08:49. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.