![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fråga angående ett Meedommönster
Ska ge mig i kast med ett par piratbyxor till dottern utifrån Meedoms mönster nr 27 i boken "Börnetöj 4-7 år". Det är ett par piratbyxor som sk kantas med mudd.
Två frågor har jag, 1. I mönsterbeskrivningen står det "Klip intet sömrum i benkant..." Detta har jag först tolkat som att sömsmån ska skippas i benslutet, men nu blir jag lite osäker på om det gäller generellt i alla kanter av byxbenet då det ska kantas med mudd/trikå där?! 2. Det står sedan så här "Sy inderste og yderste bensöm vrang mot vrang, sömrummet kantes med elastikrouleu". Ok, jag har tolkat detta som att jag då syr från rätsidan och så att säga får sömsmånen på utsidan, vilken jag därefter kantar med min muddväv? Kan någon bekräfta att jag tänkt rätt här nu? Snurrig kan man ju bli ibland.. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.