![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rekonstruera korsetter?
Jag är sugen på historiska kläder nu, bland annat så vill jag sy historiska korsetter på ett historisk vis. På senare tid har jag gjort några rekonstruktioner på andra plagg, dvs mätt upp dem och sedan sytt upp en till mig själv med samma tekniker och liknande material, men storleksanpassat dem till mig.
Är det någon av er som syr korsetter för hand med traditionella sömmar? Vilka böcker är bra? Finns det originalmönster eller uppmätningar att få tag på någonstans? Jag är intresserad av folkliga varianter också, tex livstycken med spröt och liknande. Det som mest intresserar mig är snitten och teknikerna. En sista fråga också: Är det någon som vet var man kan få tag på boken "Kvinnligt mode under två sekel"? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.