![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med klänningsliv!
Jag syr min första klänning (två delad)och ritar även mönstret själv till granntjejen. Jag tycker att det ser lite "bylsigt " ut under bysten fastän jag tagit in där i flera omgångar. Är det bara att fortsätta dra in i sömmen eller kan man istället använda någon form av rynk? Den är fodrad med vliseline "limmat" på innefodret.Finns det andra sätt att stadga upp den? Det är svårt att hitta mönster så därför har jag gett mig på att rita själv. Tar tacksamt emot alla tips på förbättringar, beskriv helst väldigt tydligt och på "barnnivå". Jag har tänkt ha snedslå i satin runt nederkanten på livet samt dölja sid sömmen på insidan, resten av sömmarna har jag lyckats gömma mellan lagren. Detta är en prov klänning. så jag vill göra alla fel nu innan den riktiga. Har tänkt ha snörning i ryggen, inbillar mig att det kan justera till lite grann i passformen. Är det överdrivet optimistiskt tänkt? Kjolen har dragkedja i sidan.
Tack på förhand alla proffs!!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.