![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Möjligt med mönsterpass randig raglantröja
Jag blir så konfunderad. Är det överhuvudtaget möjligt att mönsterpassa ett randigt trikåtyg till en t-tröja med raglanärm? Då menar jag alltså mönsterpassning mellan ärm och raglansömmen till fram- och bakstycke. Måste jag räkna med att mönsterpassningen (rand för rand) bara kommer att stämma en bit på ärmen? Har fått för mig att jag sett bilder där randningen stämt hela vägen. Randningen gör en vinkel ut på ärmen alltså.
Ärmarna är i ett stycke och mönster från Meedom & Meedom "Sy börnetöj 0-3 år", modell 1, form 1. Deras mönster på ärm och fram/bakstycke är svängda. Egentligen spelar mönstret inte så stor roll utan jag tänkte på rent generellt om jag kan räkna med mönsterpassning på en raglan? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.